foto

Stichting ter Aarde geeft reactie over interview op Radio Drenthe

Vanavond heeft de Stichting ter Aarde een informatiebijeenkomst gegeven in zaal Mol te Hollandscheveld. Hier is o.a. uitleg gegeven over het begraven in de gemeente Hoogeveen, de kosten van het begraven, de kosten om het graf te verlengen en een reactie op het radio-interview van wethouder Jan Steenbergen die hij vanmiddag heeft gegeven om 16:00 op Radio Drenthe. De heer Steenbergen concludeert dat de stichting onjuiste bedragen heeft genoemd in het eerdere radio-interview van voorzitter Jan Kikkert van de Stichting ter Aarde. Het bedrag wat de voorzitter noemde was €186,40 en de heer Steenbergen verbeterde aan het eind van de middag in Drenthe nu dat het bedrag onjuist was en dat het €90,40 zou moeten zijn. De heer Steenbergen vergeet echter wel dat er ook nog kosten voor het monument en administratiekosten bijkomen. Dus daarom is het bedrag wel degelijk €186,40. Ook zei de heer Steenbergen later dat de 70/30 regeling in 1998 al veranderd was, terwijl dat beslist is in de raadsvergadering in 2012. In onderstaande foto kunt u zien dat de kosten voor 2 enkele graven in totaal €354,50 zijn in 23 augustus 2013. Dit is dus per graf €177,25 in 2013. Door de jaren heen zijn de kosten hoger geworden en komt dit nu dus uit op €186,40 per graf.
Als we uitgaan van de berekening die de heer Steenbergen maakt, zou deze rekening dus €180,80 moeten bedragen. Dus de heer Steenbergen moet deze familie nog €174,50 terugbetalen. Wanneer gaat u dit doen? En ohja, deze rekening komt gewoon vanuit het gemeentehuis te Hoogeveen. Dus wie geeft de verkeerde informatie?